16.10.2009

March 11, 2011

Gempa Bumi & Tsunami di Jepun

Subhanallah. Adakah ney petanda2 bermulanya kehancuran dunia?? Nauzubillah. Sangat takut when tengok keadaan di sana masa berita tadi. Keadaan sangat teruk dengan gempa bumi sekuat 8.9 skala richter & tsunami setinggi 10meter. Masya Allah. 1of my friend, Fui Fui is there. Hopefully she's okay. Berdasarkan twitter dari my friend, alhamdulillah keadaannya selamat di sana. Mudah2an mereka semua akan dilindungi dari malapetaka ini.

Even sekarang, negara2 yang berhampiran semua bersiap sedia dengan amaran sekiranya berlaku tsunami kerana gegaran di Jepun sangat kuat. Tadi pun my mum warned jangan pegi beach coz memang suda dikeluarkan amaran jangan berada berhampiran dengan laut. Nauzubillah. Mudah2an kita semua juga akan dilindungi Allah & dijauhkan dari malapetaka ini.

Bila kejadian sebegini berlaku, sedikit sebanyak, ia menyedarkan kita juga bahawa hidup kita di dunia ini hanya la sementara. Kita tidak akan tahu bila ajal itu akan tiba. Wallahualam. Seperti kejadian sebegini, berapa banyak nyawa yang telah hilang diragut oleh bencana yang tidak terduga. Bersama2 la kita berdoa yang terbaik dalam menghadapi bencana sebegini & memohon perlindungan daripada Allah. amin...

*Shared video from youtube.

No comments:

Post a Comment