16.10.2009

April 24, 2011

Susu Terbaik Untuk Wanita2 yang Hamil

Tiba2 berminat nak share pasal topic ney after tengok Sazzy Falak jadi dutanya. Sangat tertarik la perhatian after tengok rancangan tue & read about it. My sis penah sarankan if mau preggy or masa preggy tue memang bagus minum Enfamama. Memang penah try minum susu ney dengan harapan supaya preggy cepat. So far susu ney memang sedap. My sis cakap susu ney better berbanding Anmum. So, memang ada juga google bout susu Anmum ney. Dari pembacaan seperti Anmum ney bole menggemukkan ibu2 yang mengandung. Tapi kurang pasti la sangat pun. Cuma when my other sis minum susu ney, memang dia komplen pun tiba2 dia rasa dia besar. Hehehe...Tapi sekarang kebanyakan gynae memang bagi sample Enfamama.


Tapi, after that tiba2 pula terbaca tentang Friso Mum Gold. Sebabnya pun ternampak Sazzy Falak dutanya kan..Cam comel ja dia preggy. Suda la twins. Bestnya if dapat twins kan. So, berbalik pada cerita susu ney, nampaknya seperti ney susu yang terbaik buat ibu2 yang sedang hamil. Banyak juga baca di blog2 lain memang bagi positive response pasal susu ney. Jom kita crita sket2 pasal Friso Mum Gold dari Dutch Lady ney.






Friso Mum Gold ney sesuai diminum untuk ibu2 yang hamil serta menyusukan bayi kerana ia diformulakan dengan P2 Dual System yang mengandungi kombinasi Prebiotics & Probiotics.  Apa itu Prebiotics?? Prebiotics ialah makanan untuk bakteria baik yang terdapat dalam badan kita & membantu badan kita menyerap kalsium dengan lebih cepat. Apa pula Probiotics itu??? Probiotics ialah bakteria baik yang membantu menjauhkan pembiakan bakteria jahat dalam badan. 






Susu Friso Mum Gold ini diimport secara ekslusif dari Holland. Kebaikan susu ini ialah ia satu2nya produk susu untuk ibu2 yang hamil serta menyusukan bayi yang mengandungi kedua2 Prebiotics & Probiotics di mana kedua2 ini membantu di dalam peningkatan sistem imunisasi ibu2 yang dianggap sangat penting bagi melahirkan anak yang sihat dari semua segi. Susu ini juga mengandungi DHA, AA & SA yang penting dalam pembentukan otak yang sihat.


Mesti kita juga ingin tau apa beza susu Friso Mum Gold dengan produk susu untuk para ibu yang berada di pasaran sekarang? So, saya attach kebaikan susu Friso Mum Gold ney ;






Disarankan meminum susu ini 2 kali sehari secara suam & atau sejuk. Tidak disarankan meminumnya dengan mencampurkan bersama air panas kerana ia akan membunuh probiotics yang terkandung di dalamnya. Nutrisi yang terkandung di setiap 2 gelas susu ini ialah ;




Jadi, jom la kita beramai2 minum susu ney untuk mendapatkan kesihatan yang baik semasa mengandung & menyusukan bayi supaya baby pun nati sihat & cergas. Insya Allah.... Dapatkan free sample Friso Mum Gold if mau try dulu apa rasanya.

No comments:

Post a Comment